• Support
  • Software updates
  • Community
  • Nederlands Nederlands Dutch nl
  • English English English en
  • Nederlands-België Nederlands-België Nederlands-België be
Infoland
  • Software
    • Zenya software suite (Voorheen iProva)
      • Zenya DOC Document management systeem
      • Zenya FLOW Incident management software
      • Zenya CHECK Audit management systeem
      • Zenya RISK Risicomanagement software
      • Zenya Apps
    • iQualify
    • Over onze software
  • Sectoren
    • Bouw
    • Industrie
    • Voedingsindustrie
    • Farmacie
    • Transport en Logistiek
    • Utilities
    • Laboratoria
    • Zorg
    • Onderwijs
  • Referenties
  • Over ons
    • Support
    • Medewerkers
    • Vacatures
    • Evenementen
  • Kennis
  • Contact
  • Gratis demo
  • Menu Menu
Deel dit stuk
  • Share on Facebook
  • Share on Twitter
  • Share on WhatsApp
  • Share on LinkedIn
  • Share by Mail

CRH Structural Concrete Belgium

Van één meldingsdocument naar strategisch incident management

Één uniform intern meldingsdocument voor EHBO en observaties: dat was de werkwijze bij CRH Structural Concrete Belgium vóór de aanschaf van de incident management oplossing van Infoland. Die werkwijze bracht veel administratie, onduidelijke rapportages en beperkte acties om toekomstige incidenten op te lossen met zich mee. Vandaag doet Dirk Putzeys, Health Safety Environment Manager, aan analyse- en procesoptimalisatie, wat de basis vormt voor strategische beslissingen rond incident management.

De opvolging van veiligheids- & milieu-incidenten, het melden en opvolgen van technische problemen, het uitwerken van een klachtendossier en de opvolging van veiligheidsinteracties op de werkvloer zijn maar enkele voorbeelden van acties die worden ondernomen. 340 users gebruiken vandaag de oplossing voor incident management.

De eenvoud gaf de doorslag

Het is volgens Dirk vooral de eenvoud van de oplossing die doorslaggevend was bij hun keuze. “Gebruikers beschikken in hoge mate over een verbeterde efficiëntie, en een laagdrempelig systeem. Het beheer van het systeem is zo eenvoudig dat het de mogelijkheid biedt om zélf zonder enige consultancy verder te gaan moduleren.”

Kennispagina CRH referentie e1526548704604 | | CRH Structural Concrete Belgium, van één meldingsdocument naar strategisch incident management | Infoland

Minder administratie en minder incidenten

Het zelflerend effect en een stijging in het aantal meldingen vindt Dirk belangrijke voordelen. “De ervaring van onze gebruikers is dat de oplossing inderdaad zeer eenvoudig is. Bovendien zijn alle voormalige pijnpunten verholpen. Het voordeel van het systeem is dat de afdeling waar het incident zich heeft voorgedaan, deze zelf dient te behandelen waardoor de oplossing zelflerend werkt. Er is daarom een rechtstreeks en onmiddellijk positief effect op de lokale organisatie. Omdat er nu in eerste instantie meer incidenten worden gemeld, streven we naar een sterke vermindering in ongevallen en incidenten vanaf 2020.”

Benieuwd waarom Dirk ook voordelen ziet in de incident management oplossing voor de CRH Holding in Ierland én ook andere kmo’s? Download dan de volledige referentiecase.

Dit vindt u wellicht ook interessant:

Header Kwaliteit van iedereen | | Kwaliteit is van iedereen – 5 tips voor meer draagvlak | Infoland
14 September 2020

Kwaliteit is van iedereen – 5 tips voor meer draagvlak

Externe audits - Infoland
7 July 2020

Goed voorbereid een externe audit in, hoe doet u dat?

kwaliteitsnorm in de zorg
2 July 2020

Kwaliteit in de zorg, welke norm kiest u?

Uitg afb OE | | Operational Excellence: welk proces voert u uitmuntend uit? | Infoland
8 June 2020

Operational Excellence: welk proces voert u uitmuntend uit?

Uitg. afb. veilig werken 3 | | Veilig werken doet u samen! Ervaart u fysieke én psychologische veiligheid? | Infoland
10 April 2020

Veilig werken doet u samen! Ervaart u fysieke én psychologische veiligheid?

Contact

Infoland BVBA
Diamantstraat 8/274
2200 Herentals
+32 (0)3 203 02 90
steluwvraag@infoland.be

   

Bedrijf

Vacatures
Nieuwsbrief
Infoland Community
Privacy- en cookieverklaring

Recente berichten

  • Kwaliteit is van iedereen – 5 tips voor meer draagvlak
  • Goed voorbereid een externe audit in, hoe doet u dat?
  • Kwaliteit in de zorg, welke norm kiest u?
© Infoland BV 1998-2021
Te gast bij onze klant: seminarie Kwaliteitsmanagement binnen Vlaamse zieke... Uitgelichte afbeelding belgie | | Te gast bij onze klant: seminarie Kwaliteitsmanagement binnen Vlaamse ziekenhuizen | Infoland Colloquium Uitgelichte afbeelding 1 | | Infoland op Colloquium ICT & Gezondheidszorg | Infoland Infoland op Colloquium ICT & Gezondheidszorg
Scroll to top