CRH Structural Concrete Belgium
Van één meldingsdocument naar strategisch incident management
Één uniform intern meldingsdocument voor EHBO en observaties: dat was de werkwijze bij CRH Structural Concrete Belgium vóór de aanschaf van de incident management oplossing van Infoland. Die werkwijze bracht veel administratie, onduidelijke rapportages en beperkte acties om toekomstige incidenten op te lossen met zich mee. Vandaag doet Dirk Putzeys, Health Safety Environment Manager, aan analyse- en procesoptimalisatie, wat de basis vormt voor strategische beslissingen rond incident management.
De opvolging van veiligheids- & milieu-incidenten, het melden en opvolgen van technische problemen, het uitwerken van een klachtendossier en de opvolging van veiligheidsinteracties op de werkvloer zijn maar enkele voorbeelden van acties die worden ondernomen. 340 users gebruiken vandaag de oplossing voor incident management.
De eenvoud gaf de doorslag
Het is volgens Dirk vooral de eenvoud van de oplossing die doorslaggevend was bij hun keuze. “Gebruikers beschikken in hoge mate over een verbeterde efficiëntie, en een laagdrempelig systeem. Het beheer van het systeem is zo eenvoudig dat het de mogelijkheid biedt om zélf zonder enige consultancy verder te gaan moduleren.”
Minder administratie en minder incidenten
Het zelflerend effect en een stijging in het aantal meldingen vindt Dirk belangrijke voordelen. “De ervaring van onze gebruikers is dat de oplossing inderdaad zeer eenvoudig is. Bovendien zijn alle voormalige pijnpunten verholpen. Het voordeel van het systeem is dat de afdeling waar het incident zich heeft voorgedaan, deze zelf dient te behandelen waardoor de oplossing zelflerend werkt. Er is daarom een rechtstreeks en onmiddellijk positief effect op de lokale organisatie. Omdat er nu in eerste instantie meer incidenten worden gemeld, streven we naar een sterke vermindering in ongevallen en incidenten vanaf 2020.”
Benieuwd waarom Dirk ook voordelen ziet in de incident management oplossing voor de CRH Holding in Ierland én ook andere kmo’s? Download dan de volledige referentiecase.